Afspraak maken

Zowel telefonisch als online (via mijn.rkz.nl) kunt u een afspraak maken. U heeft hiervoor een verwijzing van een huisarts of specialist nodig.
Bent u doorverwezen via ZorgDomein? Dan nemen wij binnen twee werkdagen contact op met u om een afspraak te maken.

Telefonisch

Update coronavirus: heeft u een verwijzing naar het Rode Kruis Ziekenhuis? Wij nemen telefonisch contact met u op om een afspraak te maken. U hoeft het ziekenhuis niet zelf te bellen. Met uitzondering van de afdeling Radiologie, voor deze afdeling maakt u zelf een afspraak via telefoonnummer 0251-265670.

Telefonisch kunt u ons van maandag tot en met vrijdag bereiken van 8.00 tot 16:00 uur op 0251 265555. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de betreffende polikliniek.

Online via mijn.rkz.nl

U kunt via mijn.rkz.nl afspraken maken, verzetten of annuleren. U logt in met uw DigiD.

BeterDichtbij

Via de gratis app van BeterDichtbij kunt u veilig appen en beeldbellen met uw polikliniek of zorgverlener van het Rode Kruis Ziekenhuis. Uw polikliniek kan u uitnodigen om BeterDichtbij te gebruiken.

ZorgDomein

Bent u digitaal naar het ziekenhuis verwezen? Dan wordt u binnen twee werkdagen door ons gebeld voor het maken van een afspraak.

Verwijsbrief

Bent u niet bent verwezen via ZorgDomein? Dan heeft u voor het maken van een afspraak een verwijsbrief van uw huisarts of een andere specialist nodig.

Afspraak verzetten of annuleren?

Neem dan uiterlijk 24 uur van tevoren contact op met de betreffende polikliniek.

Inschrijven

Komt u voor het eerst naar ons ziekenhuis? Kom dan een kwartiertje eerder om u in te laten schrijven. Dit kan bij de inschrijfbalie in de centrale hal van het RKZ.

Voor uw inschrijving is nodig

  • een geldig ID-bewijs
  • een actueel medicatieoverzicht
  • uw verwijsbrief (alleen als u deze heeft ontvangen van uw huisarts)

ID-bewijs vergeten?

Zonder een geldig ID kan uw afspraak wel doorgaan. Wij vragen u wel om dezelfde week (en uiterlijk binnen twee weken) mét geldig identiteitsbewijs terug te komen om u alsnog volledig in te schrijven. Zonder uw volledige inschrijving kunnen wij uw gegevens niet delen met uw huisarts of zorgverzekeraar. De rekening voor de gemaakte ziekenhuiskosten wordt dan direct aan u gestuurd.

Wilt of kunt u zich niet identificeren?

Als u zich (blijvend) niet kunt of wilt identificeren, dan wordt u pas behandeld als u vooraf de kosten voor behandeling betaalt. Een acute medische noodzaak is hierop de uitzondering.

Waarom identificatieplicht?

Voor goede en veilige zorg is het belangrijk om zeker te weten dat wij de juiste gegevens koppelen aan de juiste persoon. Voor uw veiligheid zijn wij daarom verplicht uw identiteit te controleren. Daarom vragen wij u bij uw bezoek aan een geldig paspoort, rijbewijs, ID-kaart of vreemdelingendocument te laten zien. We leggen uw Burgerservicenummer (BSN) vast in het elektronisch patiëntendossier.

Foto

Met uw foto in uw dossier kunnen wij u herkennen. Uw foto gebruiken we niet voor andere doeleinden. Een foto laten maken is overigens niet verplicht. Het betekent wel dat u voor identiteitscontrole bij elk bezoek opnieuw een geldig ID moet laten zien.

Geldig identiteitsbewijs

Heeft u (of uw kind) de Nederlandse nationaliteit? Dan zijn de volgende IDbewijzen geldig:

  • paspoort
  • rijbewijs
  • identiteitskaart (ID-kaart)

Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit?

Dan zijn de volgende ID-bewijzen geldig:

  • verblijfsdocument van de vreemdelingendienst
  • vluchtelingenpaspoort
  • vreemdelingenpaspoort
  • niet-Nederlands paspoort (zo nodig voorzien van een verblijfsaantekening)
  • elektronisch W-document voor asielzoekers

Let op!

Een kopie of foto van uw ID of een verlopen identiteitsbewijs is onvoldoende en mogen wij niet accepteren.

Meer informatie

www.rijksoverheid.nl/identificatieplicht-zorg
www.rijksoverheid.nl/bsn-in-de-zorg

Onze eigen keuken

Lees meer over de maaltijden in het ziekenhuis en over de shop in de centrale hal.

Uw mening telt!

Heeft u een goed idee of een compliment? Een klacht of een vraag? Wij horen het graag!

Bloed prikken, inleveren urine en ontlasting

Meer informatie en alle locaties in de regio waar u hiervoor terecht kunt.

Wachttijden

Wanneer bent u aan de beurt? Hier kunt u zien hoe snel u terecht kunt voor een eerste afspraak op de polikliniek en wat de wachttijd is voor opname en/of dagbehandeling.

Ziekenhuisopname

Als een behandeling of operatie vereist dat u langer dan een dag in het ziekenhuis verblijft, is er sprake van een opname. Voor de meeste mensen is een ziekenhuisopname een spannende en ingrijpende gebeurtenis. Daarom doen wij er alles aan uw verblijf in ons ziekenhuis zo aangenaam mogelijk te maken.

Alle rechten voorbehouden © 2020 Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk