U kunt patiënten nog steeds via de gebruikelijke weg doorsturen via Zorgdomein. De patiënt krijgt daarop een uitnodiging voor een afspraak in Heemskerk.
Longarts Erik Kapteijns: ‘Door enkele processen te veranderen, hoeven patiënten slechts één keer langs te komen voor een intake, analyse en het starten van de behandeling. Voorheen kwamen patiënten gemiddeld tussen de drie en vijf keer langs op de polikliniek voor deze onderzoeken. Deze nieuwe manier van werken scheelt tijd voor zowel patiënt als voor ons als artsen en behandelaren.’ Doordat de patiënt in slechts één afspraak een behandelplan krijgt, kunnen we u als huisarts ook sneller een terugkoppeling geven.
Er is voor gekozen om de monitoring van de patiënt na de afspraak te laten verlopen via BeterDichtbij. Een app op smartphone of tablet waarin patiënten geregeld contact hebben met hun zorgverlener. In deze app krijgt de patiënt ook informatie, via onder andere video’s en folders.
U vindt het Slaapcentrum Heemskerk aan de Mozartlaan 201 in Heemskerk, de locatie van het oude Sint Jozef Ziekenhuis. Parkeren is op deze locatie gratis.
Meer nieuws
Sterke landelijke stijging van infecties met vleesetende bacterie
Artsen zien een sterke stijging van het aantal infecties veroorzaakt door groep A-streptokokken, ook wel de vleesetende bacterie genoemd. Volgens Jan Sinnige, arts-microbioloog bij het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk draagt de huidige toename van luchtweginfecties...
IC-terugkomdag belangrijk voor patiënt en familie
Rode Kruis Ziekenhuis wil kans op psychische klachten bij voormalige intensive care-patiënten verminderen. Een digitaal dagboek kan nieuw wapen zijn in strijd tegen naweeën van acute opname. In het Noordhollands Dagblad vertellen IC-verpleegkundigen Lisette van...
Herinneringsbijeenkomst RKZ
Een kind verliezen is intens verdrietig en een onbeschrijflijk groot gemis. Zaterdag 21 januari worden de kinderen die in het RKZ zijn overleden, tijdens de zwangerschap, rondom de geboorte of in hun jonge levensjaren herdacht. Samen met de gezinnen en...