Beste verwijzer, 

Door afwezigheid van een aantal van onze geriaters zijn problemen op onze afdeling Geriatrie ontstaan waar wij u graag over willen informeren. Een deel van de oplossingen kunnen wij ook in dit schrijven met u delen.

Onderbezetting
Waar u voorheen er van ons op aankon dat uw patiënten snel door één van onze geriaters geholpen kon worden, lopen de wachttijden momenteel op. Onze flexibiliteit om een patiënt op een ander dan afgesproken moment te zien is in het gedrang gekomen. Wij hebben van sommige  patiënten al vragen gekregen en wij snappen goed dat er bij verwijzers en patiënten vragen zijn en onbegrip is voor het oplopen van de wachttijden.

Maatregelen
Daarom neemt onze afdeling Geriatrie een aantal maatregelen waarmee de huidige patiënten onze zorg blijven krijgen. Door het aantrekken van een nieuwe geriater gaan wij er van uit dat de patiëntenzorg per 1 maart weer als vanouds kan worden hervat.

We hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Peter van Barneveld
Voorzitter Raad van Bestuur

Meer nieuws

Nederlandse brandwondencentra oefenen in Calamiteitenhospitaal

Het Calamiteitenhospitaal in Utrecht gaat samenwerken met de drie gespecialiseerde Nederlandse brandwondencentra. Vanwege de onrust in de wereld is de kans op ernstige ongelukken, met grote groepen met brandwondenslachtoffers, erg gestegen. De samenwerking tussen deze...

Lees meer

‘Het leven achterna’

Vanwege de leeftijd van mijn kinderen ben ik genoodzaakt om, vooral in de auto, te luisteren naar hedendaagse popmuziek. Of naar Bert en Ernie. Met die laatste twee heb ik overigens geen enkel probleem. Sterker nog: zij hebben juist een nieuw, geweldig album...

Lees meer