Wanneer één van uw patiënten de diagnose kanker krijgt, heeft u hierover telefonisch contact met een medisch specialist van het RKZ.
Een aantal huisartsen geeft aan dat dat patiënten vaak direct nadat ze de diagnose in het ziekenhuis hebben gehoord, contact opnemen met hun huisarts. Het komt voor dat u dan nog niet geïnformeerd bent over de diagnose; telefonisch contact tussen medisch specialist en huisarts is onder andere door ieders werkzaamheden niet altijd direct mogelijk.
We hebben daarom besloten om naast het telefonisch contact, een digitale brief te sturen om u op een snelle manier te informeren over de diagnose kanker.
Meer nieuws verwijzers
Nieuw: Automatisch uitnodigen voor BeterDichtbij
Wat is BeterDichtbij? BeterDichtbij is een app waarmee u veilig en gemakkelijk communiceert met uw zorgverleners in het ziekenhuis. Stuur berichten of maak gebruik van beeldbellen, op ieder gewenst...
Digitaal aanvragen van herhaalrecepten via patiëntenportaal
Wij zijn verheugd u te informeren over een nieuwe ontwikkeling binnen de polikliniek neurologie. Vanaf dinsdag 12 maart ’24 starten wij met een pilot voor het "Digitaal aanvragen van herhaalrecepten...
3-delige serie over behandeltraject NOK Beverwijk en het RKZ
IJmond Nieuws heeft onlangs een 3-delige serie gemaakt over het behandeltraject in de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) Beverwijk en het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ). De NOK heeft inmiddels elf...



