Vanaf maandag 7 december kunnen COVID-patiënten die 24 uur stabiel zijn, verder thuis door het RKZ gemonitord worden met een app. Twee keer per dag stuurt de patiënt gegevens in over onder andere het zuurstofgehalte en de temperatuur.

De gegevens uit de app worden beoordeeld door de coassistenten van de afdeling Longgeneeskunde, onder supervisie van longartsen en de internist-infectioloog. De coassistenten houden bij of de metingen van patiënten niet boven vooraf ingestelde waardes uitkomen. Gebeurt dat wel, dan nemen zij contact op met de patiënt. De patiënt kan ook zelf via de app, bij niet-acute problemen, contact opnemen met het ziekenhuis.

Een aantal ziekenhuizen in Nederland werkt al met deze app. Patiënten zijn over het algemeen heel tevreden. Groot voordeel is dat zij in hun thuisomgeving kunnen herstellen, waar ze in de buurt zijn van hun naasten.

Meer nieuws

Vrijdag code ROOD

Vrijdag is het code rood. Patiënten van het RKZ kunnen hun afspraak indien wenselijk verzetten. De zorg gaat wel gewoon door. Bel voor meer informatie naar ons Klant Contact Centrum: 0251-265555.   Meer nieuws

Lees meer

Wijkertunnel volledig afgesloten van 12 juli t/m 7 augustus

Van zaterdag 12 juli tot en met donderdag 7 augustus is de Wijkertunnel volledig afgesloten vanwege werkzaamheden. In deze periode worden de ventilatoren in de tunnel vervangen. Dit betreft een omvangrijk onderhoudsproject. Tijdens de werkzaamheden is de tunnel in...

Lees meer