De emotionele gevolgen van de coronacrisis zijn enorm: Nederlanders zijn depressief, eenzaam, angstig en uitgeput. Uit de eerste hand ziet geestelijk verzorger Dave Wijker dat gebeuren vanuit het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk.
„Gezondheid is nu het belangrijkste in het leven. Dat botst met datgene wat het leven mooi maakt: onze sociale contacten.”
Wijker spreekt zelfs van een massale existentiële crisis. „Corona is enorm isolerend”, legt de Beverwijker uit. „Ik vraag vaak aan patiënten: Wat maakt het leven mooi? Dan antwoorden ze met de kinderen, kleinkinderen en vriendschappen.”
Lees het interview met RKZ-collega Dave Wijker verder op de website van het Noordhollands Dagblad, editie Kennemerland.
Meer nieuws
Vrijdag code ROOD
Vrijdag is het code rood. Patiënten van het RKZ kunnen hun afspraak indien wenselijk verzetten. De zorg gaat wel gewoon door. Bel voor meer informatie naar ons Klant Contact Centrum: 0251-265555. Meer nieuws
Wijkertunnel volledig afgesloten van 12 juli t/m 7 augustus
Van zaterdag 12 juli tot en met donderdag 7 augustus is de Wijkertunnel volledig afgesloten vanwege werkzaamheden. In deze periode worden de ventilatoren in de tunnel vervangen. Dit betreft een omvangrijk onderhoudsproject. Tijdens de werkzaamheden is de tunnel in...
3FM Serious Request komt in actie voor de Nederlandse Brandwonden Stichting
Glazen Huis van 3FM staat dit jaar op het Kerkplein in Arnhem 3FM Serious Request komt dit jaar in actie voor de Nederlandse Brandwonden Stichting. Dat maakten 3FM-dj’s Mart Meijer, Sophie Hijlkema en Barend van Deelen zojuist bekend in een speciale ochtendshow op NPO...



