U kunt patiënten nog steeds via de gebruikelijke weg doorsturen via Zorgdomein. De patiënt krijgt daarop een uitnodiging voor een afspraak in Heemskerk.
Longarts Erik Kapteijns: ‘Door enkele processen te veranderen, hoeven patiënten slechts één keer langs te komen voor een intake, analyse en het starten van de behandeling. Voorheen kwamen patiënten gemiddeld tussen de drie en vijf keer langs op de polikliniek voor deze onderzoeken. Deze nieuwe manier van werken scheelt tijd voor zowel patiënt als voor ons als artsen en behandelaren.’ Doordat de patiënt in slechts één afspraak een behandelplan krijgt, kunnen we u als huisarts ook sneller een terugkoppeling geven.
Er is voor gekozen om de monitoring van de patiënt na de afspraak te laten verlopen via BeterDichtbij. Een app op smartphone of tablet waarin patiënten geregeld contact hebben met hun zorgverlener. In deze app krijgt de patiënt ook informatie, via onder andere video’s en folders.
U vindt het Slaapcentrum Heemskerk aan de Mozartlaan 201 in Heemskerk, de locatie van het oude Sint Jozef Ziekenhuis. Parkeren is op deze locatie gratis.
Meer nieuws
‘Hardlopen in het donker’
We worden om verschillende redenen gevraagd om met patiënten in gesprek te gaan. Soms wil iemand gewoon even praten, en ontstaat daaruit een mooi en diep gesprek. Maar soms vraagt een arts of collega ons om met iemand te praten omdat diegene moeilijk te motiveren is...
Fertiliteitspoli RKZ ontvangt de Freya Pluim!
De fertiliteitspoli van het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) heeft onlangs voor het eerst de Freya Pluim ontvangen. Deze erkenning wordt toegekend aan fertiliteitsklinieken die voldoen aan de kwaliteitscriteria van Freya, de landelijke patiëntenvereniging voor mensen met...
De nieuwste editie van Voor U is uit
De nieuwste editie van ons patiëntenkrant Voor U ligt weer klaar! Ook dit keer lees je inspirerende verhalen van medewerkers die samen laten zien waar het Rode Kruis Ziekenhuis voor staat: betrokkenheid, deskundigheid en buitengewoon menselijk. Van persoonlijke...



