Uw eerste polikliniekbezoek

Heeft u een afspraak in het RKZ? Dan moet u zich van tevoren in het ziekenhuis aanmelden en (bij een eerste afspraak) registeren. Dit doet u bij een digitale registratiezuil. U ontvangt dan een persoonlijke ziekenhuispas (bekijk de instructievideo over digitaal registren).

Welke documenten heeft u nodig bij een eerste afspraak? 

Voor het invoeren van uw gegevens hebben wij het volgende nodig:

  • een verwijsbrief van de huisarts (verplicht voor een vergoeding door de zorgverzekeraar)
  • een geldig bewijs van inschrijving van uw ziektekostenverzekeraar (pasje of polis)
  • uw legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning)
  • uw adresgegevens en telefoonnummer
  • de gegevens van uw huisarts
  • een actueel medicatieoverzicht
  • voor een eerste bezoek na lange tijd of een vervolgafspraak neemt u ook uw stickers mee die u bij een vorig bezoek in het ziekenhuis hebt gekregen. De stickers moeten nog wel geldig zijn. De vervaldatum vindt u op de stickers. Zijn de stickers niet meer geldig, dan kunt u nieuwe laten maken bij de balie van het Klant Contact Centrum in de centrale hal van het ziekenhuis of bij de polikliniekbalie (C, D, E, F). De specialist kan eventueel ook stickers voor u uitprinten.

Digitaal registreren met de ziekenhuispas

Hoe registreert u zich digitaal in het ziekenhuis bij een eerste afspraak? Lees verder. Komt u er niet uit? Speciaal opgeleide vrijwilligers zijn aanwezig om u te helpen.

Belangrijk

Neem bij elk bezoek uw ziekenhuispas en legitimatie mee. U bent namelijk wettelijk verplicht deze te tonen als een medewerker daar om vraagt.